-->

Pecan Haven Cake With Butterscotch Frosting by Wan Muhammad Syafiq



Bahan-bahan:

HAZELNUT SPONGE CAKE
-275 gm tepung
-1 sudu teh baking powder
-1/2 teaspoon baking soda
-secubit garam
*Semua bahan di atas di satukan kemudian di ayak
-150 gm mentega tanpa garam ~ dilembutkan
-220 gm gula perang [ aku letak 180gm ]
-2 biji telur saiz A ~ suhu bilik
-1 sudu teh esen vanilla
-1 sudu besar hazelnut paste
-2/3 cawan (115 gm) buttermilk ~ suhu bilik

KACANG KARAMEL
-1 cawan kacang Pecan
-1/2 cawan kacang Hazelnut
-80 gm gula perang
-2 sudu besar madu

CREAM CHEESE BUTTERSCOTCH FROSTING
-340 gm mentega tanpa garam
-1 1/2 cawan gula perang [ aku letak 2/3 cawan ]
-1 cawan whipping cream / heavy cream / thick cream
-1/2 sudu kecil garam
-580 gm cream cheese ~ dilembutkan [ aku letak 500gm ]
-1/2 cawan gula icing ~ di ayak [ aku letak 1/8 cawan ]
-1 sudu teh esen vanilla

BUTTERSCOTCH SAUSE
-2/3 cawan gula perang [ aku letak 1/2 cawan ]
-6 sudu besar mentega ~ potong kecil
-1/2 cawan corn syrup [ aku ganti coklat putih ]
-secubit garam
-1/2 cawan heavy cream / thick cream / whipping cream


Cara-Cara: Kat Sini




Resep Populer

Followers